Prinzator de vise
*Prinzatorul de vise este o amuleta foarte eficienta cu ajutorul careia visele devin mai profunde, mai ample, mai reale. Este de retinut faptul ca ne ajuta sa ne amintim visul. Visatul constient poate accelera evolutia spirituala.
Legenda Prinzatorului de Vise
Originile Prinzatorului de Vise
Cu mult timp in urma, in lumea stramosilor natiei Ojibwe, clanurile erau asezate intr-o zona numita Insula Testoaselor. Aici, batranii Ojibwe povesteau cum Asibikaashi (Femeia Paianjen) l-a ajutat pe Wanabozhoo sa-l aduca pe Giizis (Soarele) inapoi la oameni.
Pana in ziua de azi, Asibikaashi construieste un adapost pentru soare in fiecare dimineata. Daca esti treaz inainte de ivirea zorilor, cauta adapostul lui Asibikaashi si poti sa vezi cum ea captureaza soarele in roua adunata in panza de paianjen.
Asibikaashi avea, si inca are, grija de copiii ei, oamenii locului. Cand indienii Ojibwe s-au raspandit in cele patru colturi ale Americii de Nord, Asibikaashi avea mult de mers pentru a ajunge la fiecare camin astfel ca mamele, surorile si Nokomi (bunicile) au inceput sa construiasca "panze de paianjen" magice pentru noii nascuti, utilizand ramuri de salcie si fibre de plante. Forma circulara reprezinta drumul pe care Giizis il face in fiecare zi pe cer. Prinzatorul de vise filtreaza toate bawedjigewin (visele urate) si lasa numai gandurile buna sa ne patrunda in minte. Gaura din centrul tesaturii lasa bawadjige (visele) bune sa patrunda pana la noi. Cu primele raze de soare, toate visele urate pier.
Daca o vezi pe micuta Asibikaashi (paianjenul), nu trebuie sa te sperii, ci s-o respecti si s-o protejezi. In onoarea sa, numarul de puncte in care tesatura unui prinzator de vise se ataseaza de inel este de 8 (numarul picioarelor lui Asibikaashi).
Utilizarea Prinzatorului de Vise
In mod traditional se punea o pana in centrul prinzatorului de vise - ea insemna respiratia sau aerul esential pentru viata. Un bebelus care privea aerul jucandu-se cu oana din tesatura era amuzat si, in acelsi timp, educat in privinta importantei aerului curat. Aceasta invatatura reiese si din folosirea unei pene de bufnita pentru intelepciune (pana de femeie) sau a uneia de vultur pentru curaj (pana de barbat). Asta nu insemna ca folosirea unei pene sau a alteia depindea de sexul micutului ci doar ca indienii aveau idei clare in ceea ce priveste rolul si identitatea fiecarui sex.
Utilizarea pietrelor pretioase, asa cum se vede in prinzatoarele de vise comerciale, nu era practicata de batranii Ojibwe. Peitrele au inceput sa fie folosite cand guvernul a interzis vanzarea penelor pasarilor protejate in America asa ca prinzatoarele de vise de azi au patru pietre in tesatura, pentru a simboliza cele patru directii.
Prinzatoarele de vise pentru adulti nu au pene.
Structura Prinzatorului de Vise
Prinzatoarele de vise facute din salcie pentru copii nu dureaza mult. Cu timpul, salcia se usuca iar tensiunea care tine tesatura intinsa cedeaza. La indienii Ojibwe asta era un fenomen asteptat si simboliza trecerea tineretii. Adultii foloseau prinzatoare de vise cu cadrul din fibre solide, care reflectau visele lor de adulti.
Legenda Prinzatorului de Vise
Originile Prinzatorului de Vise
Cu mult timp in urma, in lumea stramosilor natiei Ojibwe, clanurile erau asezate intr-o zona numita Insula Testoaselor. Aici, batranii Ojibwe povesteau cum Asibikaashi (Femeia Paianjen) l-a ajutat pe Wanabozhoo sa-l aduca pe Giizis (Soarele) inapoi la oameni.
Pana in ziua de azi, Asibikaashi construieste un adapost pentru soare in fiecare dimineata. Daca esti treaz inainte de ivirea zorilor, cauta adapostul lui Asibikaashi si poti sa vezi cum ea captureaza soarele in roua adunata in panza de paianjen.
Asibikaashi avea, si inca are, grija de copiii ei, oamenii locului. Cand indienii Ojibwe s-au raspandit in cele patru colturi ale Americii de Nord, Asibikaashi avea mult de mers pentru a ajunge la fiecare camin astfel ca mamele, surorile si Nokomi (bunicile) au inceput sa construiasca "panze de paianjen" magice pentru noii nascuti, utilizand ramuri de salcie si fibre de plante. Forma circulara reprezinta drumul pe care Giizis il face in fiecare zi pe cer. Prinzatorul de vise filtreaza toate bawedjigewin (visele urate) si lasa numai gandurile buna sa ne patrunda in minte. Gaura din centrul tesaturii lasa bawadjige (visele) bune sa patrunda pana la noi. Cu primele raze de soare, toate visele urate pier.
Pana in ziua de azi, Asibikaashi construieste un adapost pentru soare in fiecare dimineata. Daca esti treaz inainte de ivirea zorilor, cauta adapostul lui Asibikaashi si poti sa vezi cum ea captureaza soarele in roua adunata in panza de paianjen.
Asibikaashi avea, si inca are, grija de copiii ei, oamenii locului. Cand indienii Ojibwe s-au raspandit in cele patru colturi ale Americii de Nord, Asibikaashi avea mult de mers pentru a ajunge la fiecare camin astfel ca mamele, surorile si Nokomi (bunicile) au inceput sa construiasca "panze de paianjen" magice pentru noii nascuti, utilizand ramuri de salcie si fibre de plante. Forma circulara reprezinta drumul pe care Giizis il face in fiecare zi pe cer. Prinzatorul de vise filtreaza toate bawedjigewin (visele urate) si lasa numai gandurile buna sa ne patrunda in minte. Gaura din centrul tesaturii lasa bawadjige (visele) bune sa patrunda pana la noi. Cu primele raze de soare, toate visele urate pier.
Daca o vezi pe micuta Asibikaashi (paianjenul), nu trebuie sa te sperii, ci s-o respecti si s-o protejezi. In onoarea sa, numarul de puncte in care tesatura unui prinzator de vise se ataseaza de inel este de 8 (numarul picioarelor lui Asibikaashi).
Utilizarea Prinzatorului de Vise
In mod traditional se punea o pana in centrul prinzatorului de vise - ea insemna respiratia sau aerul esential pentru viata. Un bebelus care privea aerul jucandu-se cu oana din tesatura era amuzat si, in acelsi timp, educat in privinta importantei aerului curat. Aceasta invatatura reiese si din folosirea unei pene de bufnita pentru intelepciune (pana de femeie) sau a uneia de vultur pentru curaj (pana de barbat). Asta nu insemna ca folosirea unei pene sau a alteia depindea de sexul micutului ci doar ca indienii aveau idei clare in ceea ce priveste rolul si identitatea fiecarui sex.
Utilizarea pietrelor pretioase, asa cum se vede in prinzatoarele de vise comerciale, nu era practicata de batranii Ojibwe. Peitrele au inceput sa fie folosite cand guvernul a interzis vanzarea penelor pasarilor protejate inAmerica asa ca prinzatoarele de vise de azi au patru pietre in tesatura, pentru a simboliza cele patru directii.
Prinzatoarele de vise pentru adulti nu au pene.
Utilizarea pietrelor pretioase, asa cum se vede in prinzatoarele de vise comerciale, nu era practicata de batranii Ojibwe. Peitrele au inceput sa fie folosite cand guvernul a interzis vanzarea penelor pasarilor protejate in
Prinzatoarele de vise pentru adulti nu au pene.
Structura Prinzatorului de Vise
Prinzatoarele de vise facute din salcie pentru copii nu dureaza mult. Cu timpul, salcia se usuca iar tensiunea care tine tesatura intinsa cedeaza. La indienii Ojibwe asta era un fenomen asteptat si simboliza trecerea tineretii. Adultii foloseau prinzatoare de vise cu cadrul din fibre solide, care reflectau visele lor de adulti.